Den kompletta guiden till servicenivåavtal 3: e upplagan

Den kompletta guiden till servicenivåavtal 3: e upplagan Om du använder en standard SLA som tillhandahålls av tjänsteleverantören är det troligt att denna bestämmelse saknas. Be din in-house advokat att komma med en enkel bestämmelse att inkludera även om tjänsteleverantören kan söka ytterligare förhandlingar om denna fråga. Nästa vecka ger jag mer inblick i dem som svarade på förra veckans undersökning av alla SLA som skickas till mig. Studien guiden är baserad på kursplanen för ITIL Foundation 2011 och handlar om ITIL Service Lifecycle de ITIL-processer roller och funktioner och detaljer hur tjänsten livscykel möjliggör effektiv och ändamålsenlig IT Under en kort period och i Mycket effektivt har författaren till den här boken hjälpt oss att skapa meningsfulla och effektiva SLA i hela vårt företag. De flesta tjänsteleverantörerna har standard SLA - ibland flera som speglar olika servicenivåer till olika priser. Det kan vara en bra utgångspunkt för förhandlingarna. Han skriver regelbundet på LinkedIn är en kolumnist för ERE.net keynotes och talar på konferenser och evenemang över hela världen. Han råder företag på talangstrategier. Du kan lägga till värde genom att mäta systemtillgänglighet och bestämma vilken procentuell otillgänglighet som inte kommer att uppstå. Uppgiften var att tillhandahålla ett tvärsnitt av metoder och idéer från vilka SLA-medlemmar väljer blandar och engag sig att anpassa sig till sin egen situation. Detta hjälper då att skilja mellan nätverksproblem och problem med nätverksproblem eller serverproblem. Använd prober eller System Availability Agent-programvaran som körs på Cisco-rou och Cisco IPM som styr pakettyp och mätfrekvens. Detta kan göra skillnaden mellan affärsframgång och misslyckande. direkt för att uppnå affärsmålen.

. . .